top of page

מדריך לחיות הבר של סיישל 🐢

איי סיישל, ארכיפלג באוקיינוס ההודי, ידוע בחופים הבתוליים ובמי הטורקיז שלו. עם זאת, מעבר לנופיה המדהימים, איי סיישל מתהדרים בחיות בר עשירות ומגוונות שמרתקות את חובבי הטבע מרחבי הגלובוס.


איי סיישל עומדת כמגדלור של מגוון ביולוגי באוקיינוס ההודי, ומתגאה באוסף של בעלי חיים שהם באמת מיוחדים וייחודיים. הבידוד של הארכיפלג הוליד רמה גבוהה של אנדמיות, כאשר מינים רבים לא נמצאו בשום מקום אחר על פני כדור הארץ. אולי האייקוניים שבהם הם צבי הענק אלדברה.


מיני העופות הנדירים הופך את סיישל לגן עדן לצפרות, עם למעלה מ-220 מיני ציפורים, כולל כמה מינים נדירים ואנדמיים. האיים הצליחו במאמצי שימור והצילו כמה מינים אנדמיים מסף הכחדה.


מתחת למים הצלולים, סיישל חושפת עולם של חיים ימיים תוססים, משוניות אלמוגים, דגים צבעוניים ועד כרישי לוויתן המציעים מחזה תת ימי ייחודי מה שהופך את סיישל לגן עדן של ממש לצוללנים ושנורקלים.


המחויבות של איי סיישל לשימור והצלחת יוזמות השימור שלה מדגישות עוד יותר את המיוחדות של חיות הבר שלה, ומציגות איזון הרמוני בין הטבע לניהול אנושי.


במדריך זה, נתעמק בחיות הבר והמגוון הביולוגי העשיר שהופכות את סיישל ליעד עבור אלה המחפשים חוויה תיירותית אקולוגית בלתי נשכחת.

חיות בר באיי סיישל:


צבי אלדברה ענקיים


באיי סיישל נמצא צב ענק אלדאברה (Aldabrachelys gigantea), אחד מצבי היבשה הגדולים בעולם. הענקים העדינים הללו הם סמל של איי סיישל וניתן למצוא אותם במספר איים, כולל אטול אלדאברה, המאכלס את האוכלוסייה הגדולה בעולם של צבים אלו. היצורים האדירים האלה, עם תוחלת חיים של למעלה ממאה שנה, מסתובבים בחופשיות על פני האטול.


צב ענק אלדאברה
צב ענק אלדאברה

יונת סיישל כחולה


יונה כחולה של סיישל (Alectroenas pulcherrimus) היא זן ציפורים נדיר ואנדמי המצוי אך ורק בארכיפלג סיישל, המובחנת על ידי הנוצות והקולות הכובשת שלה. צופי ציפורים וצלמי טבע יוקסמו למראה הציפורים היפות הללו כשהן מרחפות דרך הצמחייה השופעת של האיים.



התוכי השחור של סיישל (Coracopsis barklyi)


תוכי זה הוא זן עופות שובה לב ואנדמי המוסיף נופך של מסתורין ליערות השופעים של איי סיישל. התוכי השחור של סיישל התמודד עם אתגרי שימור עקב אובדן בתי גידול והשפעה אנושית. המאמצים להגן על בית הגידול הטבעי שלו וליישם אמצעי שימור היו חיוניים בשימור המין הנדיר הזה. התוכי השחור של סיישל מאכלס בעיקר את יערות הדקלים השופעים של האי פרסלין במיוחד בשמורת הטבע Vallée de Mai, שהוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ובית גידול עיקרי לתוכים אלה.


הנה כמה טיפים נוספים לאיתור תוכים שחורים של סיישל:

הקשיבו לשיחות שלהם: הקריאות הקולניות והמוזיקליות של התוכים הן לרוב הרמז הראשון לנוכחותם.

חפשו אותם מוקדם בבוקר או מאוחר אחר הצהריים: אלו הזמנים שבהם הם הכי פעילים.

היו סבלניים: ציפורים אלה יכולות להיות ביישנות ולהתמזג עם העלווה, אז קחו את הזמן והסתכלו היטב.

הנה כמה מהחיות המרתקות שתוכלו לפגוש מתחת למים באיי סיישל:


תוכי שחור מאיי סיישל
תוכי שחור מאיי סיישל יושב על פירות יער של עץ דקל

דג ריף צבעוני - Colorful Reef Fish


שוניות האלמוגים של סיישל שופעות בדגי שונית צבעוניים. שימו לב לדגי תוכינוניים, סקלר (angelfish) , דגי פרפרוניים ודגי surgeonfish בין רבים אחרים, בזמן שהם מנווטים בתצורות האלמוגים המורכבות.


צבי ים ענקיים


מימי סיישל מאוכלסים על ידי צבי ים ענקיים, כולל צב ים ירוק וצב ים קרני. לחובבי שנורקל ולצוללנים יש לעתים קרובות את ההזדמנות המדהימה לשחות לצד היצורים המלכותיים הללו בסביבתם הטבעית.


כריש לווייתני


המים מסביב לאיי סיישל ידועים בביקורים מזדמנים של כרישי לוויתן. הענקים האלו הם הדגים הגדולים בעולם, מושכים צוללנים להוטים לחזות בנוכחותם החיננית.


צלופחי מוריי


מציצים מתוך חריצי אלמוגים, צלופחים הם מחזה נפוץ באיי סיישל. למרות המראה המפחיד שלהם, צלופחים אלה הם בדרך כלל ביישנים ואינם מהווים איום על שנורקל או צוללנים.


כרישי שונית


למרות שהם בדרך כלל לא מזיקים, ניתן להיתקל במינים שונים של כרישי שונית, כגון כרישים שחורים וכרישים לבנה, במימי סיישל. כרישים אלו תורמים למערכת האקולוגית הימית המאוזנת.


גני האלמוגים


איי סיישל מתגאים בגני אלמוגים מדהימים עם מגוון אלמוגים קשים ורכים. נופים תת-מימיים אלו מספקים בית גידול למינים ימיים רבים ויוצרים רקע עוצר נשימה לצוללנים. האלמוגים בסיישל בשנים האחרונות נפגעו מאוד ניתן לקרוא כאן עוד על תופעת הלבנת האלמוגים.


המגוון הביולוגי הימי העשיר של איי סיישל מבטיח מפגשים עם מגוון של יצורים מרתקים, מה שהופך אותו ליעד מוביל עבור שנורקלים וצוללנים המחפשים חוויות ימיות שאין שני לה. אם אתם מתכננים חופשה באיי סיישל, זכרו לארוז את רוח ההרפתקנות שלכם. מעבר לחופים המדהימים ולאתרי הנופש המפוארים, מסתתר עולם שופע חיות בר שובות לב, שמחכה להתגלות.



לטאה ירוקה בסיישל


211 צפיות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page