top of page

שמורת הטבע ואלה דה מה 🏞️

שמורת הטבע ואלה דה מה (Valle de Mai Nature Reserve) היא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו הממוקם באי פראסלין באיי סיישל. זהו יער קדום, אחד המקומות הבודדים שנותרו על פני כדור הארץ שעדיין משמר מערכת אקולוגית ייחודית שקיימת כבר מיליוני שנים. השמורה משתרעת על שטח של כ-20 דונם והיא ביתם של מגוון מיני צמחים ובעלי חיים אנדמיים.


אחד המאפיינים הבולטים של השמורה הוא קוקו דה מר, זן נדיר של עץ דקל המייצר את הזרע הגדול ביותר בממלכת הצמחים. מקורו של קוקו דה מר באיי סיישל, והשמורה היא אחד המקומות היחידים בהם ניתן למצוא אותו בסביבתו הטבעית. בשמורה יש גם כמה מינים אחרים של דקלים, כמו גם מגוון שרכים, סחלבים וצמחים אחרים. (הקוקו דה מר גדל באופן טבעי רק באיים פרסלין וקוריוז)

אישה עם קוקו דה מר
אישה עם קוקו דה מר

בנוסף לחיי הצומח שלה, שמורת הטבע ואלה דה מה היא ביתם של כמה מינים של ציפורים אנדמיות, כולל התוכי השחור של סיישל, יונת סיישל כחולה ובולבול סיישלי. השמורה היא גם ביתם של כמה מינים של זוחלים ודו-חיים, כולל שממיות, עורות וצפרדעים.


שמורת הטבע ואלה דה מה היא לא רק אוצר טבע, אלא יש לה גם משמעות תרבותית. היער נחשב פעם קדוש על ידי אנשי סיישל, שהאמינו שזהו האתר המקורי של גן העדן. האמינו שהקוקו דה מר הוא בעל כוחות מיסטיים ופעם היה מוערך מאוד על ידי סוחרים ערבים.



המבקרים בשמורה יכולים לערוך סיור מודרך כדי ללמוד עוד על המערכת האקולוגית הייחודית ומשמעותה התרבותית. השמורה מטופחת, והשבילים מסומנים היטב, מה שמקל על המבקרים לנווט. יש גם כמה פלטפורמות תצפית ברחבי השמורה שמציעות למבקרים נופים מדהימים של חופת היער.


בסך הכל, שמורת הטבע ואלה דה מה היא מקום יוצא דופן המציע למבקרים הצצה אל מערכת אקולוגית עתיקה שפעילות אנושית לא נגעה בה במידה רבה. חיי הצומח והחי הייחודיים שלו הופכים אותו ליעד חובה עבור חובבי טבע ושומרי שימור כאחד.


שמורת הטבע היא יעד חובה לחובבי טבע ולשומרי שימור כאחד. חיי הצומח והחי הייחודיים שלו, בשילוב עם המשמעות התרבותית שלו, הופכים אותו לאחד המקומות היוצאים מן הכלל על פני כדור הארץ. המגוון הביולוגי יוצא הדופן והסביבה הבתולית של השמורה הופכים אותה ליעד מושלם עבור מבקרים המעוניינים לחקור את היופי הטבעי של איי סיישל.




פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page