top of page

איים חיצוניים של איי סיישל

האיים החיצוניים של איי סיישל הם קבוצת איים הממוקמים רחוק יותר מהאי הראשי מאהה והם פחות מפותחים מהאיים הפנימיים. איים אלו ידועים ביופיים הטבעי הבלתי מקולקל והם יעדים פופולריים לתיירות אקולוגית ושימור הטבע.


האיים החיצוניים של איי סיישל היו כנראה ידועים למטיילים אפילו בימי ההיסטוריה האנושית הראשונים של האוקיינוס ההודי, אבל הם לא היו 'על המפה' עד שהפורטוגלים החלו לחקור את האזור.


כ-250 ק"מ דרומית למאהה, מתחילים איי האלמוגים החיצוניים, הכוללים 73 איים ואטולים שונים.

מטוס מעל האיים בסיישל

מה הם האיים החיצוניים של סיישל?

האיים החיצוניים של סיישל הוא כינוי כולל לאותם איים שנמצאים מעבר לרמת סיישל. האיים החיצוניים באיי סיישל מורכבים מ-73 איי אלמוגים ו-4 אטולים. הם כולם נוצרו מהיווצרות אלמוגים, במערב האוקיינוס ההודי. (אטול הוא שונית אלמוגים בצורת טבעת המקיפה לגונה)

האיים המיניאטוריים והבתוליים האלה פחות מתויירים מהאיים הראשיים המשווקים למבקרים במשך עשרות שנים, בשל ריחוקם היחסי הם מציעים בתי גידול למינים רבים של חיות בר וציפורים שונות. המים הימיים והשוניות הנלוות של כל האיים הללו הם מערכות אקולוגיות חשובות ושוניות האלמוגים של האיים Astove ,Cosmoledo בפרט ידועות כאחד המרהיבות בעולם.


האיים החיצוניים כוללים 216.57 קמ"ר או 46% משטח הקרקע הכולל של איי סיישל. האיים החיצוניים הם איי אלמוגים שטוחים עם שוניות אלמוגים גבוהות בשלבי היווצרות שונים. הם בדרך כלל נמוכים, ולעתים קרובות יוצרים אטולים סביב לגונה מרכזית.


האיים החיצוניים מחולקים לחמש קבוצות:

  1. Southern Coral Group Coëtivy, Platte הוא כינוי כולל לשני איים של האיים החיצוניים

  2. Aldabra Group קבוצת אלדאברה הם כינוי כולל לארבעת האיים הבאים Assumption, Astove, Cosmoledo Atoll, Aldabra Atoll Aldabra Atoll-הוא גם אתר מורשת עולמית ימית של אונסק"ו

  3. Amirantes Group הוא כינוי כולל להמון איים של האיים החיצוניים הינה ששת האיים המרכזיים African Banks, D'Arros, Desroches, Poivre Atoll, Remire, St. Joseph Atoll הם ידועים בחופים שלהם והם פופולריים לפעילויות כמו דיג, צלילה ושנורקלינג

  4. Farquhar Group הקבוצה מורכבת משני אטולים Farquhar Atoll, Providence Atoll Saint Pierre ואי אחד נפרד בנוסף, ישנן כמה שוניות טבולות באזור כמו Umzinto Bank, Bulldog Bank, McLeod Bank

  5. Alphonse Group קבוצת אלפונס מורכבת משלושה איים Alphonse, Bijoutier, St François

בסך הכל, כל האיים הללו הם ייחודיים ומציעים חוויות שונות, מצפייה בציפורים ודייג ועד לאתרי נופש יוקרתיים וחופים יפים. הם יעדים מושלמים למי שמחפש מפלט מרוחק ובתולי.


האיים החיצוניים באיי סיישל הם ייחודיים בשל:

האיים החיצוניים של סיישל הם מקלט של מגוון ביולוגי, ביתם של אחת המערכות האקולוגיות העשירות ביותר באוקיינוס ההודי וגן עדן בתולי עם מגוון של צמחים ובעלי חיים מדהימים.


יופי טבעי בתולי

מיקום מרוחק

מגוון ביולוגי עשיר

חי וצומח ייחודיים

חופים בתוליים ומים צלולים.


244 צפיות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page